Review : Disney On Ice presents Magical Ice Festival

RSS feed van 'ik ben zwanger'

Een winterse, sprookjesachtige voorstelling in ons eigen regenachtige kikkerlandje? Laat dat maar over aan Disney. Want deze kerstvakantie kun je zowel in Utrecht als in Amsterdam naar het prachtige Disney On Ice presents Magical Ice Festival. Gisteren bezocht Moms & The City de première-voorstelling. En waren we getuigen van een prachtig kleurrijk, betoverend en zwierig sprookjesfestival, midden op het ijs.

De vele bezoekers hadden er duidelijk zin in. veel van de jongste bezoekertjes waren uitgedost in kostuums van hun favoriete Disney helden. Vooral meisjes hadden hun mooiste prinsessenjurkjes uit de kast gehaald. In de hal voor het de tribunes boden de vele kraampjes met snoep en popcorn in Disney tasjes de perfecte voorbereiding. Na wat aankopen konden wij uiteindelijk onze plekjes vinden en kon de show beginnen.

Wat volgde was een sprookjesachtige ijsspektakel in de beste Disney traditie. Dat leidde tot een feest der herkenning, met vele bekende Disney-figuren uit sprookjes als de kleine Zeemeermin, Tangled, Belle en Het Beest en natuurlijk Frozen. De lichteffecten, muziek en Nederlandse stemmen maakten het hele plaatje af.

Mickey, Mini, Donald en Goofy verzorgden de aftrap.

Kort daarna veranderde de zaal in de kleurrijke onderwaterwereld van de Kleine Zeemeermin. Het optreden van Prinses Ariel was ronduit spectaculair. Zij danste met haar schaatsen over het ijs, zelfs tot in een touw!

Rapunzel uit het sprookje Tangled verscheen daarna op het ijs. En zo konden wij genieten van het versnelde verhaal over Rapunzel, haar moeder en Flynn.

Na deze 2 verhalen volgde een pauze. Natuurlijk waren er veel kraampjes met eten en drinken. Toch was de pauze kort wanneer je 3 kinderen moet voorzien van een hapje en een drankje. Want terwijl we nog aan het afrekenen waren, hoorden we de voorstelling al weer beginnen. Gelukkig slaagden we er in op tijd terug te zijn op onze plekken om te kunnen genieten van het sprookje van Belle en Het Beest.

Ook de schaatsers uit dit sprookje verzorgden een fantastisch optreden, ten midden van een prachtig, indrukwekkend decor.

Hoewel een ieder volop genoot, bereikte de sfeer pas echt haar climax met de volgende voorstelling. Want eindelijk.. het hoogtepunt van Disney On Ice presents Magical Ice Festival was Frozen. Dat was duidelijk te merken aan de reacties vanuit het publiek. Alle jongens and meisjes begonnen te schreeuwen en klappen toen ze Anna zagen. Bijna een half uur hebben wij van dit winterse sprookje mogen genieten. Anna, Elsa, Olaf, Hans en Kristoff hebben hun mini-versie van Frozen op de ijsvloer uitstekend uitgevoerd.

Een echte aanrader voor tijdens de kerstvakantie!

Disney On Ice presents Magical Ice Festival is van 23 t/m 31 december te beleven in Jaarbeurs Utrecht en Amsterdam RAI. Kijk voor meer informatie over de show en ticketverkoop op www.disneyonice.nl

De Blije Doos 120x600